Hemma

Nu har jag varit hemma en stund, har hängt upp lite tvätt och slängt in 2 "vita" plagg i tvättmaskinen, eller de ska vara vita men mamma har färgat de till ljusblåa. Så la in de och massa vitt tvättmedel, haha vet inte om det funkar men ville se om det blir bättre ;)

Men kan skriva lite om dagen. Jag praktiserade inte idag efterosm jag inte mådde alls bra på morgonen (går upp halv 4) så jag skippade det och somna om. Senare så skulle jag rida Azzim så åkte dit kl två. Vart så skönt väder idag! Varmt och det luktar så gott ute :) Regnade en stund förut, sen när de slutade så luktade det så färskt och så var det ganska varmt. Azzim va iaf superfin idag! Skrittade till paddocken och hade en lång uppvärmning för honom. Så han kan mjukna upp främst i bakbenen och sträcka ut sig på långa skritt & travsteg och lång galopp. Det stog också två små bockar uppe på mittvolten, så skuttade lite med han på uppvärmningen.Han tycker det är så kul att hoppa verkligen! Får ta och hoppa lite mer med honom :)
Efter uppvärmningen så krävde jag lite mer av han, jätte duktig! Han var rak i både varven i galoppen efter uppvärmningen (han skjuter gärna ut bakdelen i vänster varv). Men han var mycket rakare idag, och han kan verkligen gå i en rund och fin kortgalopp! Så jag är nöjd idag, men finns mera och öva öva! :))


Min lilla "lunch" idag, hihi


Såhär fick Azzim se ut idag, hade tänkt ha benlindor och matchat bätte igentligen


, men de sa vädret nej till.



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback