Karolin ridnings träning

I helge så va jag och min syster med på något roligt. Vi var med på en Karolin ridlektion nere på Mariegård och fick lära oss dels om Karoliner, va de gjorde lite historia och utrustning. Sen så fick vi då lära oss rida som karolinerna gjorde och komandon och regler osv. De red ju då alltid bara med en hand då de ska ta upp svärd, pistol och annat på hästryggen. Så de va lite som att skriva med vänsterhand. Det gick väl, men lite knep att få till det :) Vi red dock mest med två händer under "genomgången" om man kan kalla det det. Men sen fick vi testa på lite fritt själva och så visade de mer osv. Och kul var det! Ska nog vara med på mer träningar, och bli medlem i själva gruppen för "karolin ryttare". Då de hästarna va lite svår ridna än vad jag är van vid, så kanske jag kan ta med Azzim på träning. Det hade varit kul! De va iaf intressant att lära sig om det och om jag blir duktig på det kanske jag nångång dyker jag upp på sån uppvisnig? :) Min pappa är med i det och skjuter kanoner, så han blir jätte glad när vi lär oss också om detta och är med, haha ;)

Snor lite biler från pappas fb så ni ser lite va det e för nått jag snackar om :)


En bild från lektionen i söndags, mer bilder får ni imorgon!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback